Alfalfa Complex

Alfalfa Complex merupakan formula Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr. Shaklee dalam tahun 1950an [sudah hampir 60tahun ++]. Dibuat daripada tanaman Alfalfa (Medicago sativa) secara organik di California yang BEBAS DARI racun serangga, herbasid dan menggunakan bahan kompos atau baja bebas kimia.

Alfalfa Shaklee
Alfalfa juga dikenali sebagai ‘Raja Segala Tumbuhan'. Medicago sativa memiliki gred yang paling tinggi di kalangan tumbuhan Alfalfa. Tumbuhan ini mengambil masa sekurangnya 2 tahun untuk membesar dan akarnya boleh mencapai sehingga 20 kaki ke dalam tanah untuk menyerap pelbagai nutrisi.

Daun Alfalfa dari Shaklee hanya dituai apabila ia mencapai tahap kematangan mutlak. Daun Alfalfa yang telah matang, kaya dengan klorofil. Daun-daun ini dikeringkan dengan udara secara semulajadi bagi mengekalkan nutrisi yang terkandung didalamnya. Manakala bahagian lain yang tidak penting dilupuskan.

Kemudian, daun-daun yang telah dikeringkan dibiarkan menjadi serbuk sebelum dikompres menjadi tablet. Keseluruhan proses ini ini dijalankan dibawah pengawasan dan kawalan Shaklee yang sangat ketat dan teliti. Setiap tablet mengandungi 300mg Alfalfa.
Alfalfa Shaklee

Manfaat Utama Alfalfa Shaklee

Tumbuhan yang sangat kaya dengan pelbagai nutrisi- Alfalfa telah digunakan oleh manusia sejak lebih dari 2500 tahun dan telah dikenalpasti sebagai makanan paling kaya dengan pelbagai nutrisi dan zat galian. Ia membekalkan nutrisi yang mana kebanyakkannya tidak terdapat didalam buah-buahan mahupun sayuran.

Alfalfa kaya dengan protin, asid amino, klorofil, serat, 15 zat galian, 10 vitamin, 8 enzim dan fitokimia. 10 biji Alfalfa menyediakan nutrisi yang menyamai segelas susu.
  1. Mencuci hati, darah dan usus - Alfalfa bersifat sangat beralkali yang boleh membantu mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksin dari badan, membersihkan hati,kolon, darah dan mencantikkan kulit dan otot.
  2. Melawan alahan - Memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif,kurap, bau badan dan ulat air (althlete’s foot) dengan berkesan
  3. Baik untuk perubahan patologi di dalam usus dan perut - Memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, hyperacidity, ulser gastric, hepatitis dan sembelit.
  4. Menyingkirkan lemak dan kolestrol - Kajian klinikal membuktikan bahawa penggunaan jangka panjang, Alfalfa akan menghapuskan lemak,mengurangkan kolestrol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi. Hanya Alfalfa sahaja mengadungi saponin, seperti span yang bertindak sebagai serat yang menyerap kolestrol.
  5. Melawan tumor - Memakan 30-50 tablet untuk mengalkalikan badan,dengan itu memperbaiki sel-sel kanser dan membuang tumor.
  6. Melegakan keletihan - Melegakan keletihan sebagai rawatan kepada kebanyakkan penyakit.
  7. Mencegah dan merawat arthitis – Melegakan atritis dan kesakitan.

 Alfalfa mengandungi vitamin A, C dan E serta kalsium, potasium, fosforus dan zat besi.
•    Pil juga boleh dihancurkan dan dicampur ke dalam air
      sebagai minuman herba semulajadi.

Produk ini mengandungi alfalfa (Medicago sativa). Individu yang menghidap lupus eritematosus sistemik perlu meminta khidmat rundingan pakar sebelum mengambil produk ini.

Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.

Antara kebaikan-kebaikan Alfalfa:
1. Mengurangkan simptom menopos
2. Menurunkan kolesterol
3. Mengelakkan strok
4. Menguatkan tulang dan melegakan artritis
5. Membantu dalam anemia
6. Masalah pencernaan
7. IBS (irritable bowel disorder)
8. Membantu penyembuhan tulang yang patah
9. Menyeimbangkan hormon
10. Membanyakkan susu badan
11. Meningkatkan vitamin K terutama bagi mereka yang 12. Mengambil ubat-ubatan seperti amoxicillin, gentamicin dan streptomycin

Testimoni Pengguna Alfalfa Complex 

Testimoni Alfalfa

Testimoni Alfalfa

Testimoni Alfalfa
Testimoni Alfalfa
Testimoni Alfalfa
Testimoni Alfalfa

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi, saya adalah wakil pengedar sah anda. Sebarang pertanyaan seperti rundingan harga mengikut bajet boleh dibuat dengan menghubungi saya di talian berikut:


** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Post a Comment

0 Comments